Cuti Semester bermula

salam, mungkin dah beberapa minggu blog ini tidak bertinta dan diisi. Kesibukkan yang dihadapi saya mungkin juga disebabkan oleh pengurusan yang tidak sistematik dan juga kelemahan saya dalam mengikuti jadual yang saya buat..mungkin inilah kesannya. apa pun suka untuk saya berkongsi rancangan yang telah saya rancang selepas exam final sem yang agak memening lalatkan saya kerana exam yang...(fuh, mcm tak blaja apa-apa pun) payah tu. nak menyesal pun tak ada gunanya.
plan saya semasa cuti yang hampir 3 bulan ni telah saya usahakan dan sebahagiannya dalam proses. antaranya:-
1. bekerja sambilan
- alhamdulillah saya telah mendapat kerja di MPH bookstore)
2. mendalami ilmu bahasa Arab ( kini sedang menyudahkan modul 1 di UM)
3. menghafaz ( sedang dalam proses belajar qiraat dan tajwid yang betul)
4. membaca seberapa banyak buku yang pelbagai
5. mendalami ilmu agama ( pondok sri permai, pasir puteh kelantan) akan datang
6. menyiapkan satu program tahunan APIS( MUKTAMAR ke -2)

mungkin setakat tu yang saya rancangkan..biarpun nampak sikit tapi, nak ikut pun payah..apa pun tak ada yang mustahil bagi Dia yang Mengusai segala-galanya. hanya perlu minta dari Tuan empunya diri, semoga Dia permudahkan..

semoga kita berkasih sayang kerana Allah)

HAZABE
"SALAM UKHWAH"

1 comment:

Al-Faqir 'Abdullah Munib ilaiHi said...

Tahniah dan syabas akh Fakhrul. Semoga ALLAH memberikan kekuatan kepada kita.