Alhamdullillah...akhirnya...


Setinggi-tingggi kesyukuran kepda Allah taala kerana dengan limpah kurnia daripada Allah S.W.T, akhirnya muktamar sanawi buat kali pertamanya telah diadakan di dewan seminar 2, anjung rahmat, gombak. sememangnya sesuatu yang berharga yang tidak boleh dibandingkan dengan segala kemewahan yang ada, itulah ia aset iman dan islam. pertemuan yang bukan sahaja merapatkan hubungan silaturahim antara ahli malah ia juga menjadi tempat perbincangan, pertukaran idea, pendapat dan sebagainya yang secara tidak langsung menambahkan lagi ilmu kita yang 'kontang' ini. sebak hati saya kerana melihat sambutan yang boleh dikatakan agak memberangsangkan malah ada sms yang tidak henti-henti darpada ahli yang tidak dapat hadir meminta saya untuk menyampaikan butir-butir mesyuarat itu. ini semua menunjukkan betapa kita semua komited untuk brjuang demi islam..sememangnya kita sedar bahawa perjuangan yang bakal kita tempuhi ini bukanlah sesuatu yang mudah, tetapi Allah menjanjikan kemenangan yang besar bagi orang-orang yang sabar. andai hari ini beratus ribu umat islam dibunuh di serata dunia, biarlah hari ini juga lahir berpuluh-puluh juta bakal syuhada yang akan menegakkan agama Allah di muka bumi ini. yakinlah, disebalik kesukaran itu, ada kesenangan. teruskanlah usahamu wahai sahabat ku, andai kau gugur di pertengahan perjuangan ini, akan ku sambut kibaran bendara islam yang terlucut untuk ku naikkan semangat jihad sekalian makhluk, andai kau rebah dalam mempertahankan agama yang tercinta ini, akan ku terus berdiri melawan musuh-musuh islam..andai aku diberi pilihan bagaimana ku mahu izrail datang menjmput ku, biarlah dijemputku dalam keadaan aku syahid memepertahankan agama, biarlah aku syahid dengan melahirkan sribu syuhada biarlah ku syahid dengan melahirkan seratus ilmuan, biarlah ku syahid dalam keadaan aku benar2 layak berada disisi Allah, Tuhan sekalian alam..AMEEN

No comments: