Berhabuk bukan kerna Debu...tapi

Salam ukhuwah buat yang sudi bertandang ke blog yang semakin pudar warnanya dek kerana aktiviti yang mencengkam masa sehingga terlupa ada medan yang sudah disemai benihnya, hanya menununggu tuaian hidup subur tanpa melupakan penjagaannya.

Rinduku untuk menulis kembali terdetik bila melihat, penulisan itu hanyalah medium yang ada untuk ku melakar sedikit titisan ilmu Illahi serta secebis pengalaman nurani yang dikais dalam perjalanan panjang mencari yang Hakiki.

Salahkah kita menggapai impian sehingga terlupa sinar yang menerang dari belakang? Salahkah untuk mencipta harapan sambil maju tanpa menoleh kebelakang? Impian dan harapan sudah pasti menjadi matlamat hidup insan, namun impian dan harapan jua boleh jadi memudarkan semangat juang. Kalau sikap apati masih membelengu diri, masakan ingin melihat dunia bersatu hati.

Blog ini bakal terisi, inshaAllah, istiqamah ku pohon dari Illahi, agar ku sinari cahaya hati buat mereka yang tercari-cari. Blog ini akan ku hiasi, dengan warna-warna kehidupan memori manusia yang teraba-raba dalam kegelapan. Blog ini akan ku lakari dengan bahasa indah memukau jiwa seperti ukhuwah yang dipaksi dalam dada.
Kerana aku, pencinta ukhuwah, kerana aku penerus rantai mahabbah. :-)



(semoga kita berkasih sayang kerana Allah)
HAZABE"SALAM UKHWAH"

No comments: